Hegy-szax váll sérülések kezelése, Dr. Székely György

Ezzel együtt a kar többi izma is elvesztheti azon képességét, hogy megfelelően mozgassa a felkarcsontot.

hegy-szax váll sérülések kezelése kenőcs sportolók számára ízületi fájdalmak esetén

Mikor van szükséged Nekem is rehabilitációs gyakorlatokra? A rotátor köpeny izmainak állapota tehát nagyban meghatározza a vállad sérülékenységét.

  • Sportserules - keknarancspanzio.hu PORTÁL
  • A bokaízület 1. fokozatának artrózisa hogyan kell kezelni
  • Minden ízület és izom fáj

Éppen ezért a váll stabilitásának növeléséhez, rehabilitációs programhoz a szakemberek olyan gyakorlatokat ajánlanak, melyek célirányosan fejlesztik az ide tartozó izmokat. Nem kell rögtön műtőt vizionálni!

hegy-szax váll sérülések kezelése krém a nagy lábujj ízületi gyulladásaihoz

Egy ausztráliai egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy melyik a legjobb váll rehabilitációs gyakorlat. A rotátor köpeny izmai közül is kiemelten kezelték az úgynevezett supraspinatus izmot, mivel a csoport tagjai közül ez sérül meg a leggyakrabban.

hegy-szax váll sérülések kezelése járás közben fáj a bal csípőízület

Feltételezésük szerint az a legjobb gyakorlat, mely a legjobban képes megdolgoztatni a supraspinatust, de emellett a legkevésbé terheli a környező izmokat, főleg a deltaizmot. A kutatók az öt leggyakoribb rehabilitációs gyakorlatot hasonlították össze.

Az ön kérdése

A gyakorlatot végző emberek izomműködését elektródák és EMG készülék segítségével vizsgálták, úgy, hogy összehasonlítható legyen a supraspinatus, valamint a deltaizmok három részének munkavégzése. Bármelyik edzőteremben vagy akár otthon is elvégezhető gyakorlatok Az öt gyakorlat közel egyforma erővel aktivizálja a váll stabilitásáért is felelős supraspinatust. Ezzel szemben a deltaizmot már nem egyforma terhelés éri: az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E kevésbé terheli hegy-szax váll sérülések kezelése deltaizmokat, mint az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés C.

Ez az első tanulmány, mely összehasonlította a rotátor köpeny edzésére szolgáló gyakorlatokat.

hegy-szax váll sérülések kezelése fájdalom a kar ízületében duzzadt kefe

A kutatók az ígérik, hogy a többi lehetséges gyakorlatot is bevonják egy későbbi kísérletbe. Ezek közül a D és E jelzésűek a legmegfelelőbbek a váll rehabilitációjához, a tanulmány szerint.

Amennyiben vállsérülés után szeretnél visszatérni a sportba, vagy gyakran tapasztalsz válladban fájdalmat, akkor számodra célravezetőek lehetnek az olyan gyakorlatok rendszeres végzése, melyek erősítik az úgynevezett rotátor köpeny izmait. Egy ausztrál kutatócsoport öt gyakori erősítő gyakorlat közül kiválasztotta, hogy melyik a legmegfelelőbb, arra alapozva, hogy minél inkább dolgozza meg az adott gyakorlat a rotátor köpeny supraspinatus nevű izmát, de minél kevésbé a deltaizmokat.

  • Az izomszakadás kezelése | Kapszula Center
  • Csontritkulás és térdfájdalom
  • Ízületi fájdalom a számítógépből

Így arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobb gyakorlatok az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E. Kevésbé megfelelő a az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés Cmivel ezek jobban terhelik a deltaizmokat, így fájdalomérzet léphet fel. Kerüld el azt az állapotot, amikor már kezelni kell a válladban jelentkező fájdalmat!

További a témáról